2013/09/18

Nike release new “Calvin & Johnson” campaign

Calvin and Johnson
Calvin Johnson is a superhuman wide receiver. His dedication to the game is trumped only by his relentless focus on getting faster. With every yard gained and every shattered record comes more fame, more distractions, and more demands. The spotlight is unavoidable.
ナイキは新キャンペーンフィルム「Calvin & Johnson」を9月3日オンエアした。すでに第2作「Speed Unleashed」も9月8日に放映されている。
キャンペーンは「精神と肉体を極限まで追いつめるところに真のアスリートが生まれる」ことを表現するのが目的。現在NFL最高のワイドレシーバーCalvin Johnson(WR:Detroit Lions)を起用し、1989年の「Bo Knows」を彷彿させるキャンペーンである。制作も当時と同じWiden+Kennedyが担当した。作品はシーズンを通じてシリーズが制作され、マスメディア、デジタルメディアに提供される。
Calvin Johnson and Sean Combs teamed up for a new Nike Ad. Puff Daddy? P. Diddy? Diddy? No, now he goes by “Johnson.” At least Sean Combs does in a new Nike ad with Detroit Lions receiver Calvin .

ストーリーはストイックな生き方を貫く選手をCalvin(Calvin Johnson)、その陰に隠れた人間的な側面をJohnson(Puff Diddy)として描いている。カメオでNdamukong Suh(Detroit Lion : DT)、 Demaryius Thomas(Denver Broncos : WR)、DeSean Jackson(Philadelphia Eagles : WR)が出演している。
Calvin Johnson’s first signature training shoe, the Nike CJ81 Trainer Max is designed to amplify his powerhouse athletic ability on the field and his dedication off it.
ジョンソンはナイキとクリーツのエンドースメント契約をかわしているが、2012年からトレイナーのエンドースメントもスタートした。「Calvin & Johnson」はこれらのエンドースメント契約のキャンペーンではなく、ナイキのブランドキャンペーンである。

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