2013/08/24

Nike redefines “Just Do It” with New Campaign

Just Do It -- Possibilities

“If you can run a mile, run a race, run a marathon, outrun a movie star.

Nike’s new campaign, “Possibilities,” inspires viewers to push their limits and strive to reach new goals through a variety of playful scenarios featuring an all-star cast of athletes and guest stars. Digital and social media activations help viewers to #justdoit themselves through a series of Nike+ challenges.
ナイキは1988年にスタートした「Just Do It」25周年を記念して、「Just Do It--Possibilities」キャンペーンを8月20日にスタートした。Just Do Itに加えて、消費者それぞれが自分の限界(Possibilities)に挑戦することで、消費者もナイキも、プロダクトも新しいゴールに到達することができるという主張である。

Just Do It – Possibilities in one shot, an everyday table tennis player who faces Serena Williams in the U.S. Open at Flushing Meadow New York.
出演はレブロン・ジェイムズ、セリナ・ウイリアムズ、ジェラール・ピケ(FC Barcelona)、アンドレ・ウォード(ボクシング)で、ナイキのトップ3アスリートである。これにゲスト出演がクリス・パイン(スタートレック)、ナレーションはブラッドリー・クーパー(Silver Linings Playbook)が務めた。監督にはニコライ・ファグルシグが起用されている。まったく、ナイキともなると製作経費とスタッフ、出演者もスーパークラスである。
Nicolai Fuglsig, born in 1972 is a Danish commercial. He garnered numerous industry awards for his work on a Sony Bravia commercial featuring 250,000 bouncing balls let loose on the largest hill in San Francisco.
ニコライ・ファグルシグはご存じない方がいるかも知れないが、デンマーク出身のCF監督で、CF関連の賞を総なめしている旬の監督である。Xbox360 FPSゲームシリーズ最新作「Halo 4」のトレーラー(2012年)も制作している。しかし、彼が最も有名になったのはSony Bravia Bouncy Ball CF(2006年)で、「Just Do It--Possibilities」と比較しても、はるかにSony Bravia CFのほうが良かった。

0 件のコメント:

コメントを投稿